Chleb gryczany i inne zdrowe przepisy
Kuchnia LaLoby

Zdrowe, wartościowe jedzenie powinno być podstawą naszej codziennej diety. Czasem jest, czasem nie jest. Tak to bywa. Przedstawiam Wam kilka przepisów na proste, szybkie i wartościowe jedzenie. Przepisy sprawdzone i pokochane przez uczestniczki warsztatów i wyjazdów LaLobowych

Chleb z niepalonej kaszy gryczanej – bez mąki i drożdży

 

chleb z kaszySkładniki:
– 300 – 400 g niepalonej kaszy gryczanej
– 3 łyżeczki soli himalajskiej
– czarnuszka lub pieprz zielony do posypania

 

 

Wykonanie:

Dzień 1 najlepiej wieczorem
Zalej kaszę gryczaną wodą, tak aby jest poziom był ok 5 cm powyżej ziaren. Odstaw na całą noc.
Dzień 2
Rano przemieszaj kaszę i dolej wody jeśli została wchłonięta. Odstaw w ciepłe miejsce. Wieczorem odlej nadmiar płynu, dodaj sól himalajską i blenduj na gładką masę. Przełóż masę do formy „keksówki”, wyłożonej pergaminem. Posyp ziarnami czarnuszki i odstaw. Masa może być dość rzadka – tym się nie przejmuj.
Dzień 3
Nagrzej piekarnik do temperatury 200 st.C. Wstaw formę, zmniejsz temperaturę do 180 st.C i piecz chleb około 1 godziny.

Smacznego

SHARE IT:
LaLoba Centrum Kobiet © 2015 | Projekt i wykonanie Wawrzyniec Larysz