Joga jest wywodzącym się z Indii rodzajem uniwersalnego psychofizycznego treningu.
W tradycji indyjskiej joga pozwalała na harmonijny rozwój ciała, umysłu i duszy. Zgodnie z powiedzeniem „w zdrowym ciele zdrowy duch” zakładała, że poprzez świadomą pracę z ciałem, można polepszyć zarówno stan zdrowia fizycznego jak i sprawność umysłu, zyskać dobre samopoczucie, równowagę emocjonalną, pewność siebie, a także rozwój sfery duchowej.
Na zachodzie, system ten stosunkowo niedawno zyskał szersze poparcie i popularność.
Jego skuteczność na organizm człowieka potwierdziły i rozpowszechniły prowadzone w XX i XXI w badania naukowe, w efekcie których joga została oficjalnie zaliczona do komplementarnych metod zwalczania stresu. Udowodniono, że praktyka jogi wyraźnie podnosi poziom kwasu gamma-aminomasłowego, którego niedobór prowadzi do depresji i zaburzeń lękowych. Ponadto zaobserwowano pozytywne oddziaływanie asan w leczeniu konkretnych schorzeń. Badania wykazały, że praktyka jogi:
  • regeneruje siły fizyczne i psychiczne,
  • zwiększa odporność na stres,
  • wzmacnia układ immunologiczny,
  • poprawia pamięć i koncentrację,
  • obniża ciśnienie krwi,
  • opóźnia procesy starzenia,
  • poprawia percepcję zmysłową,
  • pomaga rzucić nałogi i pozbyć się złych nawyków,
  • zapewnia harmonijną budowę ciała i utrzymuje je w zdrowiu,
  • zwiększa siły obronne i zdolności adaptacyjne człowieka,
  • pomaga zbudować i pielęgnować zdrowe nawyki.
Metoda opracowana przez B.K.S Iyengar’a wyróżnia się wyjątkową precyzją. Każda część ciała wykonuje ściśle określoną pracę. Nie ma tu miejsca na dowolność. Ciało jest używane jako narzędzie do poszerzania świadomości i wyciszania umysłu.
Praktyka polega na uważnym wejściu w pozycję (asanę) i pozostaniu w niej przez odpowiedni czas. Ćwiczący stale docierają do granic swoich możliwości i przechodząc je osiągają postępy i terapeutyczne efekty. Wyjątkową cechą jogi Iyengara jest wykorzystanie licznych pomocy: koców, lin, kostek, pasków. Umożliwiają one doświadczanie dobroczynnego działania asan osobom o znacznych indywidualnych ograniczeniach. Szczegółowo opracowane pozycje leczą różne dolegliwości prowadząc ćwiczącego ku pełnemu zdrowiu.
Każda sesja kończy się pozycjami relaksacyjnymi.

Joga ogólna


1,5 godziny i 55 minut
poniedziałek 17:00, wtorek 8.30, środa 17:00, piątek 9.00 i 18:00, sobota 8.00

Zajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi.
Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek.


Modelowanie sylwetki
Kondycja
Spalanie
Rozciąganie

Emilka Figurniak - instruktor Jogiinstruktor Jogi

Emilka Figurniak

Żulieta Czobanowa - instruktor Jogiinstruktor Jogi

Żulieta Czobanowa

Harmonogram zajęć Jogi

Aby się zapisać kliknij na wybrane zajęcia i wybierz zapisz się na zajęcia lub zadzwoń 666 290 33312 425 62 71

poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota
8:00
8:30
9:00
17:00
18:00

wtorek

  • Joga ogólnaZajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. 8:30 do 10:00 Emilka Figurniak

    Emilia Figurniak

    people emilka

    Tempo 1
    Sala A
    zapisz się na zajęcia

środa

  • Joga ogólnaZajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. 17:00 do 18:00 Żulieta Czobanowa"Jestem absolwentką Filologii Polskiej UJ. Praktykę jogi rozpoczęłam w 2008 roku w Bułgarii w moim rodzimym mieście Dobricz pod okiem mojego pierwszego mistrza Hatha Jogi. Po powrocie do Polski kontynuuję praktykę metodą  B.K.S Iyengara. Obecnie jestem na II roku III letniego kursu Instruktorskiego poziomy Introductory II  metody B.K.S Iyengara. Dodatkowo staram się poszerzać wiedzę z zagadnień terapeutycznych w jodze na różnych warsztatach u nauczycieli z Polski i z zagranicy. Prowadząc zajęcia kieruję się empatią: tak żeby dane ćwiczenie było dostosowane I wykonalne dla każdej osoby uwzględniając jej poziom. Jestem przekonana że możemy poprzez regularną praktykę nie tylko rewitalizować nasz kręgosłup ale i oddziaływać na nasze samopoczucie I stan umysłu,"
    Tempo 1
    Sala A
    zapisz się na zajęcia

piątek

  • Joga ogólnaZajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. 9:00 do 10:00 Emilka Figurniak

    Emilia Figurniak

    people emilka

    Tempo 1
    Sala A
    zapisz się na zajęcia
  • Joga ogólnaZajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. 18:00 do 19:00 Emilka Figurniak

    Emilia Figurniak

    people emilka

    Tempo 1
    Sala A
    zapisz się na zajęcia

sobota

  • Joga ogólnaZajmuje się związkami między ciałem, umysłem, świadomością i duchem. Pozycje zwane assanami wzmacniają, rozciągają i oczyszczają ciało. Joga działa zarówno na ciało jak i duszę. Dzięki niej modelujesz sylwetkę, poprawiasz gibkość, postawę ciała, usprawniasz mięśnie i stawy. Ale to nie wszystko – joga dodaje energii, poprawia samopoczucie, uczy, jak radzić sobie ze stresem. Praktyka jogi dla początkujacych to przede wszystkim nauka podstawowych pozycji stojących, które dają nam ogólne wzmocnienie i elastyczność ciała. Uczą stabilności i równowagi, co poszerza świadomość ciała i owocuje później w trudniejszych pozycjach jogi. Zajęcia prowadzone metodą Hata Jogi. Zajęcia dla każdego, bez wglądu na wiek. 8:00 do 9:00 Emilka Figurniak

    Emilia Figurniak

    people emilka

    Tempo 1
    Sala A
    zapisz się na zajęcia

LaLoba Centrum Kobiet © 2015 | Projekt i wykonanie Wawrzyniec Larysz