Szybki powrót do formy po ciąży
Aktywność po porodzie – codzienne zajęcia

Aktywność po porodzie – od kiedy zacząć, jak ćwiczyć, czego unikać – na te najważniejsze problemy odpowie Wam nasza fizjoterapeutka Roksana Kryk (prowadząca zajęcia Pilates poporodowy, Gimnastyka poporodowa)

Kiedy rozpocząć aktywność po porodzie?
W dzisiejszych czasach kobiety chcą jak najszybciej wrócić do formy i figury sprzed ciąży. Wszystko to popieram, jednak pamiętaj o kilku ważnych wskazówkach, dzięki czemu ćwiczenia Ci nie zaszkodzą.
Zaczynając od początku, kiedy właściwie można zacząć? Miesiąc, dwa, może pół roku po porodzie?
Pierwsze ćwiczenia możesz zacząć wykonywać już w 2, 3 dobie po porodzie. Oczywiście, wszystko zależy od Twojego samopoczucia oraz przebiegu porodu.
Połóg – w czasie połogu ćwiczenia powinny być bardzo delikatne, spokojne – dzięki czemu Twój organizm będzie się regenerował i nie będzie dodatkowo obciążony. W tych pierwszych tygodniach po porodzie skup się szczególnie na ćwiczeniach oddechowych, ćwiczeniach mięśni dna miednicy, wykonuj delikatne ćwiczenia ogólne – przeciwzakrzepowe oraz te, aktywujące mięśnie brzucha.
Z tygodnia na tydzień Twój zestaw ćwiczeń możesz śmiało powiększać. Jednak pamiętaj szczególnie o tych ćwiczeniach, których powinnaś unikać w połogu i pierwszych miesiącach po ciąży.
-Nie wykonuj brzuszków,
-Unikaj podskoków,
-Nie wykonuj bardzo mocnych ćwiczeń mięśni brzucha,
-Unikaj nadmiernego rozciągania.
Pamiętaj!
Poród to ogromny wysiłek, pozwól sobie na odrobinę odpoczynku – a delikatne ćwiczenia zregenerują Twój organizm lepiej niż intensywny trening. Ile powinnam ćwiczyć? 10 minut godzinę? dwie? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć…wolę odpowiedzieć Ci tak: Po ćwiczeniach powinnaś się dobrze czuć lekko zmęczona, ale ogólnie nie wykończona. Ponadto na drugi dzień powinnaś czuć że masz więcej energii. Jeśli kolejnego dnia jesteś jeszcze bardziej zmęczona to oznacza, że trening był za mocny.

Kiedy możesz rozpocząć normalna aktywność „bez ograniczeń”?
Pierwszym momentem, który pozwala na zwiększenie zakresu ćwiczeń jest 6 -8 tygodni od porodu, gdyż wtedy macica powinna być już obkurczona.
Drugi moment kiedy możesz powoli włączać mocniejsza aktywność (między innymi delikatne podskoki i brzuszki) jest okres 6 miesięcy od porodu. Wtedy działanie Twoich hormonów, które bardzo Cię rozluźniały w czasie ciąży i porodu powoli zanika. Istnieją też hipotezy, iż ciało kobiety wraca do pełnej sprawności 9 miesięcy od porodu, są zwolennicy teorii, że pełna regeneracja i przebudowa tkanek trwa aż 2 lata. Jednak żyjąc w tak dynamicznych czasach nie jestem sobie w stanie wyobrazić, że ktokolwiek jest w stanie czekać dwa lata, aby wrócić do ukochanej jazdy konnej, jazdy na nartach czy ściany wspinaczkowej. Teoria zawsze musi być z konfrontowana z rzeczywistością.
Pamiętaj o wizycie u fizjoterapeuty po porodzie. Doświadczony terapeuta zajmujący się kobietami w okresie okołoporodowym pomoże Ci dobrać ćwiczenia adekwatne do Twojej wydolności oraz oceni stan obręczy biodrowej, kondycję brzucha i mięśni.

Zapraszamy wszystkie Panie po 6-8 tygodniu po porodzie na zajęcia prowadzone przez naszych specjalistów:
Na każde z zajęć, możesz zabrać ze sobą maluszka! Dzięki małej liczbie uczestniczek, masz możliwość komfortowego uczestniczenia w zajęciach z dzieckiem już od 8 tygodnia.

Pilates poporodowy/ Pilates w rozejściu mięśnia prostego –
To doskonała forma bezpiecznego zadbania o powrót do całkowitego zdrowia i kondycji po ciąży bez rozstawania się z dzieckiem. Celem zajęć będą przede wszystkim zapobieganie obniżeniu się macicy i ścian pochwy, wzmocnienie mm dna miednicy, odzyskanie prawidłowego napięcia mm brzucha, zapobieganie, a także leczenie rozejścia mm prostych brzucha, eliminacja zaburzeń nieotrzymania moczu, pobudzenie układu krążenia, kształtowanie prawidłowej postawy po ciąży oraz zapobieganie i pomoc w bólach kręgosłupa.
Zapraszamy:
wtorek, o godzinie 12:00
czwartek o godz. 12:00
piątek o godzinie 11:00

Gimnastyka poporodowa
Zajęcia, podczas których zadbasz o poprawę swojej kondycji, wzmocnisz siłę i wytrzymałość mięśniowa. Przeznaczone dla Mam, które aktywnie uczestniczyły w zajęciach lub korzystały z innych form aktywności i chcą w bezpieczny sposób wrócić do formy. Wzmacniająca część ćwiczęń dotyczyć będzie partii brzuch oraz nóg by jeszcze efektywniej wrócić do sylwetki sprzed ciąży.
Zapraszamy:
poniedziałek, o godz. 10:00
środa o godz. 10:00

Fit Mama&Baby
Kolejnym krokiem w uzyskaniu wymarzonej sylwetki są zajęcia Fit Mama&Baby
To intensywny trening wzmacniający całe ciało, na który zapraszamy Panie po 3 miesiącu od czasu porodu. Celem zajęć jest poprawa kondycji, wyszczuplenie sylwetki oraz wzmocnienie mięśni, zwłaszcza partii dolnych oraz brzucha. Na ćwiczenia zapraszamy Panie, które są zaawansowane kondycyjnie oraz mają podstawową znajomość techniki wykonywania ćwiczeń.
Zapraszamy:
poniedziałek, o godz. 12:00
środa o godz. 12:00
piątek, o godz. 11:00

Zapisz się już teraz:
Telefonicznie:666-290-333 lub drogą mailową: rezerwacja@lalobacentrum.pl


SHARE IT:
LaLoba Centrum Kobiet © 2015 | Projekt i wykonanie Wawrzyniec Larysz